دانلود ترجمه مقاله راهبردهای مدیریتی جهت دانش شخصی و سازمانی

دریافت مقاله ترجمه شده راهبردهای مدیریت برای دانش فردی و سازمانی – مجله امرالد

استراتژی های مدیریت برای دانش شخصی و سازمانی
نشریه امرالد – emerald
  • عنوان انگلیسی مقاله: Management strategies for individual knowledge and organizational knowledge
  • عنوان فارسی مقاله: استراتژی های مدیریت برای دانش شخصی و سازمانی
  • دسته: مدیریت
  • گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت دانش، مدیریت استراتژیک، مدیریت صنعتی
  • مجله مربوطه: مجله مدیریت دانش (Journal of Knowledge Management)
  • دانشگاه تهیه کننده: گروه علم اطلاعات و سیستم ها، دانشگاه ایالتی مورگان، مریلند، ایالات متحده
  • لینک این مقاله در سایت Emerald
  • شناسه شاپا ISSN 1367-3270
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
  • جهت دانلود رایگان pdf انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید.
  • ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده ترجمه:

در جامعه فراصنعتی امروز، دانش به یک منبع کلیدی تبدیل گردیده است. با وجود این، سازمانها در پرورش و اداره دانش با چالش های بی شماری مواجه هستند. از آنجایی که صرفاً قسمتی از دانش به وسیله سازمان و قسمتی دیگر به وسیله افراد درونی می شود لذا نظارت و کنترل بر فعالیتهای دانشی برخلاف فعالیتهای تولیدی دشوار است. این دوگانگی بین دانش شخصی و سازمانی، استراتژی های مدیریتی متفاوتی را درخصوص مدیریت آن می طلبد. هدف این مقاله ارائه چارچوبی درجهت جستجوی اختلافات بین دانش سازمانی و شخصی است و در این راستا مجموعه ای از استراتژی های مدیریتی را برای اداره آنها پیشنهاد می کند. این مقاله همچنین روش های مورد استفاده یک سازمان درجهت تبدیل دانش شخصی به دانش سازمانی را نیز موردبحث و بررسی قرار خواهد داد.

کلمات کلیدی این مقاله:

  • رفتار فردی: Individual behaviour
  • اطلاعات: Information
  • سازمان: Organization
  • مدیریت: Management

مقدمه

درجامعه فراصنعتی امروزه دانش به یک منبع کلیدی اقتصاد تبدیل گردیده است. (بل 1973). در رویارویی با رقابتهای جهانی و محیطهای پویا به سازمانها توصیه می شود که برای دسترسی به بازارهای جدید و فناوریهای نوین از تخصص ومهارتهای افرادی با استعدادهای متنوع بهره گیری کنند. سازمانهای سلسله مراتبی بزرگی که زمانی به لحاظ تسهیلات فیزیکی و زیرساختهای فناوری گسترده خویش رسوخ ناپذیر تلقی می شوند امروزه در پاسخ به بازارهای ناپایدار و نیز برآوردن نیازهای مشتریان، از حیث ارائه سریع کالاها و خدمات، با مشکل مواجه گردیده اند.

بنابر نظر مدیران، برای بقا در محیطهای پیچیده و پویا ضروری است که سازمانها از چابکی و انعطاف پذیری لازم برخوردار باشند و نیز در اداره دانش به صورت کارا عمل کنند. مع هذا، اکثر مدیران در درک جنبه های عملی مدیریت دانش با چالشهای زیادی روبرو هستند (دانپــــورت و همکاران 1996). از آنجایی که به طور سنتی مدیران با منابع فیزیکی و ملموسی کار کرده اند وقوع چنین چالشهای اجتناب ناپذیر است.

لینک دانلود: ترجمه مقاله استراتژی های مدیریت برای دانش شخصی و سازمانی

مطلب‌جو یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، پایان نامه و… می باشد.
پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر، بر روی لینک دانلود کلیک کنید و مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.
برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.
در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:
پشتیبانی سایت میهن همکار
شماره تماس: 42274401-041
Email: info[at]mihanhamkar.com

Abstract Management strategies for individual knowledge and organizational knowledge

In the present postindustrial society, knowledge has become a key resource. However, organizations face innumerable challenges in nurturing and managing knowledge. Unlike manufacturing activities, knowledge activities are difficult to monitor and control, because only a part of knowledge is internalized by the organization, the other part is internalized by the individuals. This duality between individual knowledge and organizational knowledge demands different sets of management strategies in knowledge management. This paper provides a framework that explores the differences between individual knowledge and organizational knowledge, and proposes a set of management strategies for knowledge management. The paper also discusses the ways through which an organization can transform individual knowledge into organizational knowledge.

Introduction

In the present postindustrial society, knowledge has become a key resource of the economy (Bell, 1973). Faced with global competition and increasingly dynamic environments, organizations are being advised to assemble people of diverse talents and employ their expertise to gain access to new markets and new technologies. Large vertical organizations, which were once considered unassailable as a result of their huge technological infrastructure and physical facilities, have become inflexible in responding to volatile markets and meeting customers’ demands in products and services quickly.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.