دانلود مقاله بررسی تکامل تدریجی پارادایم استراتژی (Evolution of the Strategy Paradigm)

دریافت مقاله ترجمه شده بررسی تکامل تدریجی پارادایم استراتژیدرس هایی از سیر تکامل الگو استراتژی

  • عنوان انگلیسی مقاله: Lessons from the Evolution of the Strategy Paradigm
  • عنوان فارسی مقاله: درس هایی از سیر تکامل الگو استراتژی
  • دسته: مدیریت
  • گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت استراتزیک، مدیریت کسب و کار
  • مجله مربوطه: مجله آکادمی مدیریت استرالیا و نیوزیلند (Journal of the Australian and New Zealand Academy of Management)
  • دانشگاه تهیه کننده: دانشکده مدیریت، دانشگاه RMIT
  • رفرنس دارد
  • نشریه Cambridge
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
  • جهت دانلود رایگان pdf انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید.
  • ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

چکیده ترجمه:

بررسی تحقیقات استراتژی بیانگر پنج فاز مختلف در تکامل این الگو از جنگ جهانی دوم به بعد است. این الگو با معرفی برنامه ریزی استراتژیک در دهه 1970 به اوج خود رسید، اما با توجه به عدم قطعیت محیطی آن دوره بنظر می رسید که این روش برای برطرف کردن نیازها چندان کافی نباشد. در دهه 1980 این حوزه وارد فاز مدیریت استراتژیک شد که هدف آن تجمیع منابع کمپانی برای دست یابی به امتیاز رقابتی بود.

تحقیقات تجویزی در این دهه با مساعدت زیاد پورتر در درک زمینه های بیرونی که سازمان ها با آن مواجه می شوند انجام شد. دیدگاه مبتنی بر منابع شرک، در پژوهش های تجویزی پایه گذاری شد، و همچنین باعث بالا رفتن دانش الگوی فرایندهای شرکتی شد. با این حال و علیرغم پیشرفت هایی که در اواسط دهه 1980 حاصل شد، کارشناسان دریافتند که مدیریت استراتژیک نیز نمی تواند نواقص موجود در کاربری های استراتژیک را مرتفع سازد.

در این دوره، اهمیت فرهنگ سازمانی و سیاست های درونی سازمان بیش از پیش آشکار شد. ناکارآمدی مدیریت استراتژیک در این دهه موجب شد که بسیاری از کارشناسان به مقوله تفکر استراتژیک روی بیاورند. در دهه 1990 این سوال برای بسیاری از متخصصان پیش آمد که استراتژی یک هنر است یا یک علم یا ترکیبی از هر دو اینها.

1. مقدمه

بررسی تحقیقات استراتژی بیانگر پنج فاز مختلف در تکامل این الگو از جنگ جهانی دوم به بعد است .گلاک، کافمن، و والک(1980‌) سیر تکامل فرایند مدیریت استراتژیک را در چهار فاز تشریح کرده اند که فاز سوم آن طرح ریزی استراتژیک و فاز چهارم آن مدیریت استراتژیک بوده است. حال، با تکامل الگو از مدیریت استراتژیک دهه 1980 به شکل انعطاف پذیرتری از تفکر استراتژیک در دهه 1990، فاز پنجمی نیز قابل درک است (استیسی، 1993. هراکلیوس، 1998‌). این مقاله به بحث در مورد تکامل الگوی استراتژیک پرداخته، تقاضاهای داخلی و خارجی را در مورد شرکت کسب و مکار امروزی در این زمینه مد نظر قرار داده، و از درس های کلیدی در این زمینه برای ایجاد اطلاعات در جهت مفهوم سازی تفکر استراتژیک در آثار بعدی استفاده می کند.

لینک دانلود: ترجمه مقاله برسی الگو و مدیریت استراتژی

مطلب‌جو یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، پایان نامه و… می باشد.
پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر، بر روی لینک دانلود کلیک کنید و مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.
برای مشاهده ی راهنمای خرید از سایت میهن همکار اینجا کلیک کنید.
در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی بر روی لینک زیر کلیک کنید ویا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:
پشتیبانی سایت میهن همکار
شماره تماس: 42274401-041
Email: info[at]mihanhamkar.com

Abstract Lessons from the Evolution of the Strategy Paradigm

Review of the strategy literature indicates there has been five phases in the evolutionof the field since World War II. The paradigm was at its peak in the 1970s with thestrategic planning phase, however, prescriptive approaches to strategy formulationand implementation were demonstrated to be inadequate in this period in the face ofenvironmental uncertainty. In the 1980s the field evolved into the strategicmanagement phase with a focus on the combination of the firm’s resources to achievecompetitive advantage. The prescriptive literature progressed further in this decadewith Porter’s strong contribution in understanding the external context confrontingorganisations.

The resource-based view of the firm, grounded in the descriptiveliterature, also enhanced the paradigm’s knowledge of the firm’s internal processes.However, despite these developments by the mid-1980s it was evident that thestrategic management phase was not addressing shortcomings in strategyimplementation. At this time a greater sense of the importance of organisationalculture and internal politics developed in the strategy process. The ineffectiveness ofstrategic management in this decade led many experts to emphasise the need forstrategic thinking. In the 1990s a debate has evolved as to whether strategy should bepracticed as art, science or a combination of both.

INTRODUCTION

Appraisal of the strategy literature indicates there has been five phases in theevolution of the paradigm since World War II. Gluck, Kaufman and Walleck (1980)clearly describe the evolution of the strategic management process in four phases withphase three incorporating strategic planning and phase four strategic management. Afifth phase is now evident with the evolution of the paradigm from the strategicmanagement phase of the 1980s to a more flexible form of strategic thinking in the1990s (Stacey, 1993; Heracleous, 1998). This working paper sets out to discuss theevolution of the strategy paradigm, observe the internal and external demands on themodern business firm in this context, and use the key lessons

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.